woensdag 6 november 2013

Tips om je kamer netjes te houden

Hoi! Ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn kamer altijd (ja, altijd) netjes en schoon is. En ik overdrijf niet als ik zeg dat de kamer van mijn vriendje op een zwijnenstal lijkt. 'Maar hoe doe je dat dan toch? Ik heb nooit zin om op te ruimen...' krijg ik vaak te horen. Natuurlijk heb ik ook geen zin in opruimen. Maar het moet nou eenmaal. Ik vind het fijn om een nette kamer te hebben, je weet wat ze zeggen: rust in je omgeving is rust in je hoofd. Opruimen is niet leuk, maar met deze tips wordt het al wat beter.

Untitled

Ruim meteen op
Dit is de belangrijkste, en makkelijkste stap. Toch doen anderen dit negen van de tien keer niet. Waarom niet? Geen idee. Het is zo makkelijk om meteen nadat je iets hebt gepakt/gedaan in je kamer, het weer terug te leggen op de plek waar het lag. Of om als je iets laat vallen, het meteen op te ruimen. Dit maakt al zo veel verschil, en het is veel makkelijker dan één keer in de week je hele kamer grondig schoon te boenen en op te ruimen.

Kijk 'roomspiration'
Of het begrip roomspiration echt bestaat, weet ik niet. Ik bedoel er gewoon room-inspiration mee. Zoek op www.weheartit.com naar 'clean room', 'room', of 'vanity' en je ziet tientallen mooie plaatjes van de mooiste en netste kamers. Waarschijnlijk lijkt je kamer niet op die van de foto's maar het motiveert mij vrijwel altijd om mijn kamer ook zo netjes te krijgen.

thatgirlylist on instagram
Zet een playlist aan
Zet een leuke playlist aan, of je favoriete radiozender, dans en zing mee terwijl je je kamer opruimt. Een liedje met een beetje een beat helpt je om alles wat sneller te doen. Maar als je daar niet van houd, kan je ook gewoon lekker meezingen met Beyoncé. Dit helpt mij altijd zo erg! Een tv aanzetten kan ook, maar dit leid mij altijd nogal af.

Plan het in
Zet in je agenda één of twee (of drie of vier, ligt eraan hoe snel je troep maakt) keer per week in het groot en een andere kleur: KAMER OPRUIMEN. Zo kan je er niet omheen. Ik ruim persoonlijk elke avond mijn kamer op, maar dan duurt het hooguit 10 minuutjes omdat ik het dus dagelijks doe. Bij elkaar is dat dus 70 minuten per week, maar voelt het totaal niet zo. Plus: je kamer is elke dag netjes.

Doe het gewoon
Je kan er niet om heen: vroeg of laat moet het gewoon gebeuren. Dus zet een playlist aan, leg je telefoon dan even weg (terwijl je de muziek natuurlijk gewoon hoort) en begin. En stop pas als alles netjes is. Neem daarna een lekkere douche (je moet jezelf wel een beetje belonen), pak een kopje thee en chill in je favoriete chill-kleding voor de tv in je schone, opgeruimde kamer.

En niet vergeten: 
Untitled

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je er wat aan had.
Liefs, Beauty from the block

1 opmerking:

Anoniem zei

Handige tips :) toevallig moest ik vandaag mijn kamer opruimen van mijn moeder haha