vrijdag 8 november 2013

Zachte voetjes in 5 stappen, thuis pedicure

Ookal zien in de winter/herfst maar weinig mensen je voeten (denk ik), is het toch leuk om je voeten te verzorgen. Die hebben namelijk ook heel wat te voortduren in deze kou. Met deze stappen heb je binnen no-time weer mooie, zachte, en warme voetjes.

Untitled

1. Nagellak van je nagels afhalen
Hier hoef ik weinig toelichting bij te geven: verwijder de eventuele nagellak van je voeten als die er opzit.

2. Voetenbadje
Vul een bak met warm water. Voeg eventueel een bruisbal toe. Ik gooi er altijd een beetje bio-tex (ofzo) bij, daar worden je voeten heerlijk schoon en zacht van, en ik vind het ook nog lekker ruiken. Week hier net zo lang in zoals je wilt, totdat het water afkoelt.

3. Scrubben
Voor deze stap kan je een speciale voetscrub gebruiken (gewoon te koop bij de Hema), of een lichaamsscrub. Of een zelfgemaakte: veel zout, beetje olijf/sla-olie. Klaar is Kees. Scrub je voeten en spoel daarna de scrub eraf met het water wat in je voetenbadje zat.

newborn photography by Camille Dubois

4. Knippen en lakken
Knip je teennagels recht af, als je ze rond afknipt heb je namelijk grote kans op een ingegroeide teennagel. Blèh! Dat wil je natuurlijk niet. Als je ze wil lakken, kun je dat nu doen. Laat het dan wel goed drogen voor de volgende stap.

5. Insmeren
Nu dat je voeten heerlijk zacht voelen na het scrubben, wil je ze natuurlijk ook zo lang mogelijk zacht houden. Smeer ze daarom in met een (voeten)crème. Doe hierna lekkere (dikke) sokken aan, zodat dit goed kan intrekken. Aan het begin kan dit vervelend voelen, met vette crème in je sokken, maar neem maar van mij aan dat dit je voeten echt heel erg zacht maakt!

forever young ♡ | via Tumblr


Na het typen van dit bericht krijg ik er al helemaal zin in. Na het leren is het tijd voor een thuis-pedicure!

Bedankt voor het lezen,
liefs Beauty From The Block.

Geen opmerkingen: