donderdag 7 november 2013

Winterproducten (oké nog even herfst)

Niet alleen het weer is drastisch veranderd vergeleken met een paar maanden geleden, je verzorgings-producten waarschijnlijk ook. Die van mij wel iniedergeval.

Winter ❄️

Als eerste: de bodylotion. In de zomer gebruik ik niet echt bodylotion, behalve dan als ik een korte broek aan heb en dus mijn benen moet laten zien. Als ik het wel gebruik, gebruik ik een lotion. In de winter word mijn huid droger en is zo'n dunne bodylotion niet meer genoeg. Daarom switch ik van bodylotion naar bodybutter. Het verschil is dat de bodybutter dikker is, net als boter. Die verzorgt de droge huid dus meer dan zo'n bodylotion.

Handcrème. In de zomer gebruik ik het vrijwel nooit, omdat mijn handen het dan gewoon niet nodig heb. Behalve als ik net mijn handen thuis heb gewassen en ik zie toevallig ergens een handcrème, zou ik hem wel opsmeren. In de winter is handcrème echter essentieel, en smeer ik het de hele dag door. Ik vind het wel een beetje een stom gevoel, een beetje plakkerig. Je moet ervan houden (dat doe ik dus niet). Overdag gebruik ik een beetje een milde, en 's nachts een dikkere zodat ik wakker word met heerlijk zachte handjes.

Perfect nails
Zachte én bruine handen

In de winter ben ik zo bleek... In de zomer ook hoor, ik heb nou eenmaal een lichte huid. Maar in de winter vind ik mijn gezicht veel te wit, waardoor ik dan ook geen foundation/concealer/bronzer kan gebruiken omdat die gewoon niet in mijn kleur zijn. Daarom gebruik ik in de winter zo nu en dan een zelfbruiner. Gewoon thuis, uit een flesje. Kan gewoon. Als je hier niet bekend mee bent raad ik aan om het een keertje op vrijdagavond te doen. Als het dan mislukt, hoef je je zaterdag en zondag in ieder geval niet te vertonen. En op maandag zijn de strepen/vlekken al veel minder zichtbaar. Het moet er wel natuurlijk uit blijven zien, dus kom ook niet van de een op de andere dag met een huid alsof je 6 weken hebt liggen bakken op het strand. Beetje bij beetje gebruiken. Of een keer in de week.

Bedankt voor het lezen!

Geen opmerkingen: