zondag 6 oktober 2013

Dingen die je kan doen als je je verveelt

Je vervelen... Ik haat het! Het klinkt raar, maar als ik ergens een hekel aan heb, dat is het wel om me te vervelen. Ik weet dat sommige mensen het heerlijk vinden of even helemaal niks te doen, maar ik vind het vreselijk. Ik ben over het algemeen een vrij druk meisje, die haar weekenden helemaal volplant, maar soms kan ik er ook niet omheen, en heb ik niets te doen. Zoals vandaag.

Nou klopt het niet helemaal dat ik niets te doen heb, ik heb morgen namelijk een grote Nederlands toets, maar daar heb ik al een soort van voor geleerd (lees: ik geloof het allemaal wel). Ook kan ik met mijn vriendje afspreken, maar dat doe ik niet vanwege de toets waarvoor ik niet leer. Raar? Een beetje.

Dus... Wat kan ik nu nog doen? Ik ga een lijstje samenstellen met dingen die je kunt doen als je je verveelt.

1. Iets bakken! Ik hou van koken en bakken. Ik ben er niet speciaal goed in, maar oefening baart kunst. Het voordeel van koken/bakken is dat er ontelbaar veel recepten te vinden zijn. Kijk eens op het internet naar recepten met de dingen die je in huis hebt, voor als je te lui bent om naar de supermarkt te gaan. Ook in oude kookboeken vind je de makkelijkste recepten, en natuurlijk op 24 kitchen als je die zender hebt. Als je van uitdaging houd, zoek dan naar wat ingewikkeldere recepten. Muffins zijn zo gemaakt met een kant en klaar pakket, maar zoek is naar een muffin recept zonder een kant en klaar pakket.

2. Lezen. Lezen vind ik leuk om te doen, mits het een leuk/spannend boek is. Ik weet dat lang niet iedereen van lezen houd, maar ik dus wel. Ik vind het wel jammer dat ik er de laatste tijd niet zo veel tijd er voor vrijmaak/heb, door school. Maar in de vakanties lees ik zo 25 boeken uit! Ook qua boeken heb je ontelbaar veel keuze. Thrillers, feel-good boeken, serie boeken, en ga zo maar door. Ik vind psychologische thrillers de leukste, maar ook lees ik soms Engelse boeken. Goed voor je taalontwikkeling, en nog meer keuze en variatie!

3. Het zelfde geld voor films. Films kijken vind ik heerlijk! Met een dekentje op m'n bed, kopje thee en een bakje chips erbij. Heerlijk!

4. Iets aan school doen... Niet heel aantrekkelijk om te doen, dat snap ik. Maar wat je nu doet, hoef je later niet meer te doen. En als je je toch verveelt, is het niet zo vreemd om toch maar wat aan school te doen. Doe bijvoorbeeld zelfgemaakte koekjes in de oven, en terwijl ze aan het bakken zijn leer je. Afwisselend, en leuk (de koekjes dan).

5. Misschien hoorde deze deze onder het kopje films, maar serie's vind ik ook leuk om te kijken als ik me verveel. Nederlandse serie's zijn leuk, maar Engelse serie's nog veel leuker. Als er een mondeling Engels aankomt, zoek je eens een leuke serie op het internet en kijk je hem zonder ondertiteling. Of gewoon met ondertiteling (al is dat wel moeilijker te vinden). Tik bij Google in (bijvoorbeeld): Gossip Girl season 1 free, en er komen tientallen site's tevoorschijn waarbij jij Gossip Girl kan kijken.

6. Ga eens naar buiten! Als je een hond hebt, maak daar is een lange wandeling mee. Als je geen hond hebt, gewoon in je eentje (of met je moeder, vader, vriendin, vriend). Oortjes in, jas aan, en gaan. Gewoon een simpel blokje om, of een stukje verder. Het kan natuurlijk ook op de fiets. Of hardlopend. Goed voor je lijf, en je krijgt er ook nog eens vitamine D mee binnen.

7. Klusjes doen voor je ouders/opa/oma/tante/buurvrouw etc. doen. Als je slim bent voor geld, als je lief bent gratis. Denk aan lege flessen wegbrengen, boodschapjes doen, de stoep vegen, stofzuigen.. Er is altijd wel iets te doen.

8. Epileer je wenkbrauwen, lak je nagels, hars je benen, verf je haren. Ook op beauty gebied is er genoeg te doen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik iniedergeval wel, ik ga zo iets bakken en toch maar beginnen aan mijn Nederlands toets...

Bedankt voor het lezen,
liefs.












Geen opmerkingen: