maandag 21 oktober 2013

Lijstjes

Ik ben een geordend mens. Mijn kamer is netjes, en ik kan er niet tegen als dat niet zo is. Mijn schoolboeken staan netjes op een rijtje, en mijn tas word wekelijks uitgemest. Ook maak ik van alles lijstjes.

Lijstjes zijn zo handig om je gedachte even op orde te zetten! Bovendien zijn er zoveel leuke opschrijf boekjes, om je lijstjes in te schrijven. Persoonlijk maak ik van zoveel dingen lijstjes, echt van alles.
Vorig jaar schreef ik een keertje op wat ik moest doen in een oud schriftje van de Hema. De volgende dag weer, en de dag daarna weer. En nu, is dat hele boekje vol. Ik ga laten zien hoe mijn lijstjes eruit zien, en je proberen duidelijk te maken hoe handig het wel niet is!

Het schrift met oude lijstjes ben ik kwijt, maar dat is niet erg. Ik schrijf mijn lijstjes namelijk overal en nergens op.
Hier een lijstje in een random schoolschrift, wat ik die dagen nog moest doen. Zoals je ziet is de een uitgebreider dan de andere. 

Verlanglijstje voor mijn verjaardag (onafgemaakt)

Liedjes die ik nog op mijn iPhone moest zetten voor Parijs... 


Ook in mijn agenda kladder ik er oplos. 

Lijstjes maken helpt mij heel erg om mijn gedachte op een rij te zetten, en bovendien hoef je nu niet van alles te onthouden, omdat het op papier staat. Ook helpt het mij om dingen niet te vergeten, denk aan: 
Je moet iets voor Engels uitprinten, maar ook nog Frans leren. Je kiest ervoor om eerst Engels te maken, en dan Frans te doen. Je gaat Engels na het eten uitprinten, nadat je Frans hebt gedaan. Door zulke dingen vergeet ik zo vaak om in dit geval Engels uit te printen! Als je netjes op een lijstje zet dat je na het eten Engels gaat uitprinten, is het onmogelijk om te vergeten. 

Mijn lijstjes zijn vrij saai, je kan die van jou natuurlijk ook mooi opmaken of een leuk schriftje kopen. Dat laatste ben ik van plan om te doen, dan heb ik ook al mijn lijstjes bij elkaar en voor later is het leuk om terug te zien, waar je je ooit mee bezig hield. 

Bedankt voor het lezen! 

Geen opmerkingen: